Kako v krizi do rešitev?

Upravljanje podjetij v času predpostavk in scenarijev

Vsaka kriza in sprememba je hkrati nevarnost in poslovna priložnost. Nevarnost, če je ne zaznamo oz. se ji pravočasno ne prilagodimo, ali priložnost, če smo med prvimi, ki razumejo, da se v preteklost ne moremo več vrniti. V nadaljevanju članka se bomo osredotočili na spremembe, ki se trenutno dogajajo in rešitve, ki jih lahko takoj uporabite v svojih podjetjih.

Katere spremembe lahko pričakujemo v prihajajočem obdobju?

1. Spremembe, ki jih bodo vodile tehnologije in digitalizacija:

  • Spremembe povezane z aplikacijo razpoložljivih tehnologij – avtomatizacija procesov, optimizacija procesov => nižji stroški
  • Digitalna transformacija – inovativna aplikacija razpoložljivih tehnologij za spremembo poslovnega modela => dvig konkurenčnosti

2. Spremembe v poslovnih modelih – platforme in ekosistemi:

  • Poslovni model mora odražati spremembe, ki se dogajajo pri kupcih
  • „One stop platform system“

3. Spremembe v obnašanju, pričakovanjih in potrebah pri potrošnikih in pri zaposlenih

  • Potrebe in pričakovanja po varnosti zanesljivost, odgovornost, partnerski odnos, ipd.
  • Pričakovanja po odlični izkušnji – bolj kot kvaliteta samega izdelka/storitve nas zanima kvaliteta izkušnje pri nakupu in uporabi izdelka/storitve; kako želim kupiti, kako želim potrošiti, kako želim doživeti.

Kako lahko danes postopamo, kakšne so rešitve?

  • Naredimo vse, da preživimo: torej stabiliziramo finančno stanje, imamo transparenten odnos do zaposlenih, strank, dobaviteljev, deležnikov ter gradimo in ohranjamo partnerski odnos s strankami.
  • Razvijemo strategijo za naslednjih 6 – 12 mesecev: torej ugotavljamo in spremljamo kratkoročne predpostavke, razvijamo scenarije na podlagi predpostavk ter prilagajamo aktivnosti scenarijem in spremembam.
  • Definiramo prihodnost: torej kakšna je naša vizija, ali naše poslanstvo še drži, definiramo 10-15 dolgoročnih predpostavk, ki jih vidimo kot kritične ter povežemo srednjeročne aktivnosti z dolgoročnimi predpostavkami.

Kako razviti strategijo za naslednjih 6 – 12 mesecev?

Ne preostane nam drugega, kot da predpostavljamo. Doslej smo bili navajeni oz. celo razvajeni, da se odločamo in delujemo na podlagi dejstev iz preteklosti, vendar smo trenutno v situaciji, ko dejstev, ki bi se jih lahko oprijeli, enostavno ni. Še nikoli se nismo srečali s tovrstno situacijo in ni preteklosti, ki bi se je lahko oprijeli.

Zato lahko le:

  • predpostavljamo, tako da PROAKTIVNO SKENIRAMO vse, kar se dogaja okoli nas in je za nas vsaj malo relevantno;
  • pripravimo širok nabor predpostavk in V TIMU izberemo tiste, ki se nam zdijo najbolj primerne (realne, nevarne, koristne, optimistične, pragmatične, pesimistične, ipd.),
  • na podlagi izbranih predpostavk izdelamo možne SCENARIJE, se odločimo, po katerem scenariju bomo začeli,
  • ves čas MERIMO in SPREMLJAMO REZULTATE, ali se izbrane predpostavke in scenarij uresničujejo,
  • čim zaznamo spremembe med predvidenim in dejanskim, spremenimo delovanje po novem scenariju,
  • vse to počnemo dnevno, tedensko, mesečno – odvisno od narave posla oz. frekvence sprememb, ki se dogajajo in vplivajo na nas.

Povezetek: Online dogodek – FIN ZAJTRK: Kako v krizi do rešitev?

Predavatelj: Tomaž Pavlica, Palok d.o.o., svetovalec na področjih razvoja novih poslovnih modelov in strategij, digitalne transformacije.

V primeru dodatnih vprašanj se obrnite na: info@fin-servis.si.

Računovodstvo svetovanje finservis

FIN SERVISU so se pridružili štirje novi sodelavci

Podjetju FIN SERVIS so se v zadnjih nekaj mesecih pridružili štirje novi sodelavci. V svojih timih skrbijo, da knjigovodstvo poteka nemoteno, poleg tega pa so tudi izjemno zanimivi sogovorniki. Zanima ji vse od raziskovanja filozofije do poslikave supergic. Preverite, kdo so naši novi zanimivi sodelavci!

Preberi
FIN SERVIS NAJ SODELAVEC ROK ŠEŠKO

Vsak lahko vnaša podatke v računalnik

V FIN SERVISU vsako leto izberejo naj sodelavca in tokrat je naziv pripadel njihovemu finančno-računovodskemu referentu Roku Šešku. Z njim smo se pogovarjali o prihodnosti računovodstva, priložnostih in motivaciji. Vabljeni k zanimivemu branju!

Preberi
FIN SERVIS

Podrobno beleženje delovnega časa

V veljavo je stopil Zakon o evidencah na področju dela in socialne varnosti. Zakon prinaša novosti in odpira številna vprašanja, zato smo v nadaljevanju pripravili kratek članek, v katerem predstavljamo spremembe in predloge za njegovo implementacijo v prakso.

Preberi

Naročite se na fine novice

Sledite trendom, novostim, priložnostim, finim brezplačnim dogodkom in našemu delu.
To spletno mesto uporablja piškotke za namen izboljšave delovanja spletnega mesta. Več informacij najdete v naših pravilih o rabi piškotkov.