Podjetja pričakujejo pravo informacijo, ki je dostopna v vsakem trenutku

Računovodje so svetovalci in desna roka direktorjem podjetij 

V FIN-Servisu vsako leto izberejo Naj sodelavca in tokrat je naziv pripadel njihovemu skrbniku strank Alenu Nuhanoviću. Alen je v podjetju zaposlen že osem let, svetuje več kot 35 podjetjem, ob tem pa vodi tudi manjšo ekipo ljudi. Pravi, da je del njegovega poslanstva predvsem, da svojim strankam omogoča brezskrbnost, medtem ko svojim sodelavcem v timu pogoje za napredek. Z njim smo se pogovarjali tudi o tem, kako se je v zadnjem obdobju spremenilo delo računovodje, kako je na to vplival tehnološki razvoj in kaj v bistvu pričakujejo stranke. Vabljeni k zanimivemu branju!

Alen se je s svetom računovodstva in financ prvič srečal prav v FIN-Servisu. Kot pravi, je logiko dela hitro osvojil, saj se s tem srečuje že vse življenje, le na drugačen način. »Ko začneš uporabljati življenjske izkušnje in življenjsko logiko v poslovnem svetu, kar hitro ugotoviš, da je vse skupaj močno povezano,« še dodaja. Prav tako je v podjetju hitro poslovno rastel, zahvaljujoč svoji želji po znanju, vloženemu trudu in odličnemu mentorju – direktorju podjetja. 

Podatek ima dodano vrednost le, če se spremeni v relevantno informacijo 

V času digitalizacije je opravljanje računovodskih storitev v zunanjem računovodskem servisu moderna verzija računovodstva. Čedalje več podjetij, tudi večjih, se odloča za zunanje računovodstvo, saj je računovodja s pomočjo digitalnih rešitev del podjetja, čeprav fizično ne sedi na sedežu družbe, pojasnjuje Alen. Prav tako dodaja, da »je danes samo knjigovodstvo nepomembno za doseganje dolgoročnih ciljev, saj je to v procesu poslovanja nekaj samoumevnega. Stanke pričakujejo predvsem pravo informacijo, ki je dostopna v vsakem trenutku. Izjemno pomembno je, da se skozi sistem dela podatek spremeni v informacijo in da je ta informacija dostopna odločevalcem v vsakem trenutku. Iz računovodij smo se preobrazili v svetovalce in postali desna roka direktorjem podjetij, saj jim pomagamo pri sprejemanju pravih odločitev.«

In kako zadovoljiti pričakovanja strank v današnjem hitrem tempu?

»Enako kot v vsakdanjem življenju,« pravi Alen, »torej z odnosom in strokovnostjo. S prevzemanjem odgovornosti in soočanjem ter reševanjem izzivov v skladu s cilji družbe, s katero delaš.« Opaža tudi, da so se pričakovanja strank čez leta spremenila, saj je bilo računovodstvo v preteklosti v njihovih očeh neko nujno zlo, ki bo zadovoljilo potrebe države, v bistvu so imele percepcijo, da računovodja dela v imenu države in da to ni nekdo, ki bo v okviru zakonov svetoval podjetnikom pri doseganju njihovih ciljev. To se je seveda popolnoma spremenilo: »Danes nas podjetniki in odločevalci pokličejo ter vprašajo za mnenje, nasvet, in preden sprejmejo odločitev, preverijo, kako je ta izvedljiva z vidika računovodstva, davkov in financ.«

Ob tem je dodal, da je izjemno pomembno tudi, da ima podjetje, v katerem delaš, jasno izdelano vizijo, tako kot FIN-Servis, in da se pri svojem delu ter zagotavljanju storitev strankam lahko zaneseš in nasloniš tudi nanjo, predvsem takrat, ko se pojavijo izzivi.

Prav ti izzivi pa razbijajo tabu, da je računovodstvo dolgočasna služba …

Ker se srečuješ tako z majhnimi kot tudi velikimi podjetji in ker je poslanstvo FIN-Servisa, da ponuja celovite rešitve za uspešno poslovanje podjetij, so izzivi del vsakdana, pojasnjuje. Alen je zanje hvaležen in poudarja, da je pri premagovanju teh pomembno, da »najprej narediš analizo in razmisliš, na kakšen način ga je najboljše rešiti. Nato se lotiš organizacije ter razvrščanja po pomembnosti in zahtevnosti. Pri tem je treba tudi delegirati delo in določene izzive deliti s svojo ekipo, saj tako napredujemo oboji.«

»Če želim napredovati, morajo napredovati tudi ljudje okoli mene.«

Tako nadaljuje in pojasnjuje, da je tim manjše narave, in v smehu doda, da je kombinacija popolnega. Pravi, da je pomembno, da so sodelavci močno motivirani, ambiciozni ter se želijo izobraževati. Znotraj ekipe je seveda izjemno pomemben odnos ter to, da se vsak posameznik v službi počuti dobro in da z veseljem pride v pisarno. Sledijo viziji in vrednotam podjetja, ki se ujemajo z njihovimi lastnimi, in hkrati poslušajo vsakega posameznika in ustvarjajo okolje, v katerem lahko vsak sledi tudi svojim osebnim ciljem. Ko je to dobro definirano znotraj ekipe, je želja po rasti in napredovanju visoka ter posledično motivacija zelo močna.

V svoje delo je zaljubljen …

Pri njegovem delu ga najbolj motivira, da je njegova osebnostna rast sorazmerna z rastjo podjetja. »Ključno je, da ima FIN-Servis enako poslanstvo, kot ga imam jaz, in mi omogoča uresničitev vseh poslovnih idej. Motivacija je povezana tudi z ljubeznijo do dela. Težko je biti motiviran, če delaš nekaj, kar ti ni všeč. Sam sem v svoje delo močno zaljubljen, zato je tudi motivacija na zelo visokem nivoju,« zaključi.

Na koncu nam je Alen zaupal, da je izjemno aktiven tudi zunaj pisarne. V prostem času rad uživa v družbi svojih prijateljev in je velik nogometni navdušenec. Prav tako se tudi rad izobražuje na različnih področjih, saj meni, da ti znanja ne more nihče vzeti.

Alenu čestitamo za naziv Naj sodelavec in mu želimo veliko uspehov na poslovni in osebni poti.

Naročite se na fine novice

Sledite trendom, novostim, priložnostim, finim brezplačnim dogodkom in našemu delu.
To spletno mesto uporablja piškotke za namen izboljšave delovanja spletnega mesta. Več informacij najdete v naših pravilih o rabi piškotkov.